close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

שירותי IT – מה זה, ומי צריך את זה?

מערכת שורשטז ניסן, תשפד24/04/2024

ככל שאתם מצליחים לבסס יותר מהעסק שלכם על שירותי IT, כך אתם נמצאים במצב בריא יותר עם העסק. היתרונות שהטכנולוגיה מאפשרת כבר היום הם די מרשימים, וככל שהשנים חולפות אנו עדים להתקדמות

תגיות:
צילום: freepik
אם את כאן וקוראים את המאמר הזה, סיכוי סביר שאתם צריכים שירותי IT עוד לפני שאתם יודעים בדיוק מה זה. אל חשש, בתוך דקות ספורות אתם תדעו בדיוק במה מדובר, ולא רק שתדעו האם אתם צריכים את זה, אלא אפילו תדעו לזהות איזה שירותים הכי מתאימים לכם, ומדוע.

נתחיל בהסבר פשוט
צילום: freepik
של מה זה בכלל IT. ראשי התיבות IT באנגלית הן קיצור של Information Technology, כלומר טכנולוגיית מידע. כל שימוש בטכנולוגיה לצורך ניהול של מידע נכנס תחת הקטגורייה של IT, ולכן בעצם כולנו צורכים שירותים שונים של IT, באנשים פרטיים וכבעלי עסקים כאחד. למרות שכולנו צורכים אותם, הרי שהמונח עצמו מיוחס לעולם העסקים והארגונים, ופחות בשמוש בסקטור הפרטי.

במילים אחרות – כל הטכנולוגיה בעסק שלך
כאשר מבינים את הקונוטציה המלאה של צמד המילים הללו, מבינים כי בעצם חלק נרחב עד מאוד מכל המחשוב של העסק הוא בעצם IT. לפניכם שתי דוגמאות קלאסיות לשירותים של טכנולוגיית מידע בעסקים של היום, מערכות שכולם משתמשים בהם, ואם לא – אז הגיע הזמן:

  • אבטחת מידע – מרבית העסקים, קטנים כגדולים, מחזיקים במידע שהוא לא עניינו של אף אחד אחר מחוץ לעסק. לעיתים מדובר במידע ששווה עשרות ואף מאות מיליוני דולרים, ולעיתים מדובר במידע ששווה הרבה פחות בדולר, אבל מהווה בסיס חיוני לעסק וחשוב שישאר מאובטח. המידע שלכם יושב במאגר מידע כלשהו. המאגר הזה מאובטח. וזהו חלק ממערך ה-IT שלכם.
  • גיבוי נתונים (ושחזורם בעת הצורך) – יש מידע שהעסק שלכם צריך לצורך תפקודו השוטף. זה יכול להיות גישה למאגר מיילים, או לקטלוג מוצרים, או אולי פרטי אנשי קשר או גישה לקבלות וחשבוניות. אצל מרבית העסקים מדובר בכל אלו, ועוד. מה קורה כאשר נתונים אלו אינם נגישים? במקרה שכזה, העסק כולו נעצר ואין איך להתקדם. לצורך זה ישנן מערכות גיבוי שמהוות חלק עיקרי וחיוני במערכי ה-IT של חברות גדולות ושל עסקים קטנים. במקרה של אובדן נתונים מכל סיבה, מנהל ה-IT שלכם יוכל לשחזר את הגיבוי האחרון, לעיתים בשתי לחיצות כפתור, ולהחזיר את העסק לפעולה באופן מיידי, וללא עיכובים כלל.


איך מינוף נרחב של IT עובד עבור העסק שלי?
ככל שאתם מצליחים לבסס יותר מהעסק שלכם על שירותי IT, כך אתם נמצאים במצב בריא יותר עם העסק. היתרונות שהטכנולוגיה מאפשרת כבר היום הם די מרשימים, וככל שהשנים חולפות אנו עדים להתקדמות עד כדי זינוקים של ממש ביכולות הטכנולוגיות אשר משדרגות בצורה קיצונית את העסקים של אלו שהשכילו להשקיע ב-IT לעסק, ונותנות להם יתרון עצום על המתחרים.

מדובר בחיסכון הולך וגדל בכל משאבי העסק. זה מתחיל בזמן עבודה שהיה מתבזבז לריק ועד לכסף שהיה יוצא לריק. זה ממשיך בעליה מתמדת ביעילות הפעילות העסקית השוטפת של העסק, דרך פתרון בעיות מהיר יותר, שיפור בתקשורת בין חלקי העסק השונים, ועוד הרבה יתרונות אחרים.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה